Sponsortip 5: Doelstelling

Bepaal uw doel

Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan de sponsors waarin wij de sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Hierbij de tip van deze maand: Bepaal uw doel.

Bepaal uw doel

Bepaal wat u met de advertentie wil bereiken. Dat zorgt voor een gerichtere advertentie en voor een grotere kans op succes.
Wat is succes? Dat is afhankelijk van wat u wil bereiken. Het is van belang om bij het plaatsen van een advertentie te bedenken wat het doel is. Dat zorgt voor een concretere boodschap. Ook kunt u bepalen of de advertentie (voldoende) werkt. Is dit niet het geval, dan is het misschien de verkeerde advertentie, het verkeerde moment of de verkeerde plek. Maak dan een andere actie.

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Stel u bent een advocatenkantoor en u plaatst een advertentie voor een juridische dienst, bijvoorbeeld het nakijken van algemene voorwaarden, dan kan uw doel zijn dat u binnen 2 weken 1 aanvraag krijgt via deze advertentie. Indien u binnen 2 weken al 1 of meerdere reacties op uw actie “Nu gratis controle van uw algemene voorwaarden” dan werkt deze voldoende. Mocht u nog geen reactie hebben, dan is het slim de uiting aan te passen, bijvoorbeeld door een einddatum toe te voegen “Let op! Tot 1 december gratis algemene voorwaardencheck!”. Maar ook alleen de afbeelding aanpassen kan effect hebben. Na weer twee weken kijkt u of uw doel nu wel gehaald is. Zo haalt u meer effect uit uw zichtbaarheid!

Meer tips over het effectiever maken van uw uiting vindt u in Sponsortip 1: Trek de aandacht

Bekijk ook mijn vorige tips:


SponsorVisie helpt verenigingen met sponsors werven en behouden. Deze video laat zien hoe wij dit doen.